Herhaalrecepten

U kunt herhaalrecepten aanvragen via de herhaalservice van de apotheek of via Mijngezondheid.net. Onderstaand leest u hoe dat werkt.

Herhaalrecepten via de apotheek

De aanvraag van herhaalrecepten wordt door de apotheek verzorgd. Dat werkt als volgt. Op uw medicijnendoosje staat een herhaalnummer. Staat dat er niet? Zie dan de instructie hieronder. Via onderstaande link komt u op de herhaalreceptenservice van uw eigen Dongense apotheek terecht. De apotheek verwerkt vervolgens uw aanvraag en uw verzoek om het recept komt bij uw huisarts in de computer te staan. Die beoordeelt vervolgens of het recept ook mag worden afgeleverd. Voor u van deze service gebruik  maakt, kunt u kennis nemen van ons privacyreglement

 

herhaalrecepten online aanvragen

 
Op deze manier zijn herhaalrecepten voor de apotheek makkelijker te verwerken. En voor u betekent het dat u de medicijnen sneller bij de apotheek kunt ophalen. Er vindt dubbele controle plaats; door de apotheek en door de huisarts. Op deze manier hopen wij de service en de kwaliteit van de medicijnbewaking nog verder te verbeteren.

herhaalrecept-button
(er opent een nieuw venster)

 

Herhaalrecepten via Mijngezondheid.net

Als u zich heeft aangemeld voor ons patientenportaal Mijngezondheid.net kunt u nog makkelijker herhaalrecepten aanvragen. Lees hier hoe u zich kunt aanmelden. Als u al aangemeld bent kunt u inloggen door op onderstaande button te klikken.

Inlogbutton MGN

Geen herhaalnummer op uw medicijnendoosje?

Let op: niet alle medicijnen hebben een herhaalnummer. Als u bijvoorbeeld het eerste recept van een specialist heeft gekregen, staat er op uw doosje nog geen herhaalnummer. Ook medicijnen waarvan het niet de bedoeling is dat ze chronisch worden gebruikt, hebben geen herhaalnummer.

Als u een nieuw recept voor een dergelijk middel wilt aanvragen, neem dan contact op met de apotheek of uw huisarts.