Afspraak annuleren

Als u onverhoopt niet op een gemaakte afspraak kunt komen, verzoeken wij u dat zo snel mogelijk telefonisch door te geven op 0162 314897. Er is (nog) geen mogelijkheid om een online gemaakte afspraak ook online te annuleren.

Wat doet u als u een afspraak in onze praktijk wilt afzeggen?

Het kan altijd gebeuren dat u de afspraak niet door kunt of wilt laten gaan. Belt u in dat geval ten minste 2 uur van tevoren voor een afspraak bij de arts en geef door dat u niet kunt komen. Als u een afspraak bij verpleegkundige of POH-GGZ wilt annuleren moet u dat 24 uur van tevoren doen.

Niet verschijnen op afspraak zonder afzeggen

Het komt helaas regelmatig voor dat iemand een afspraak maakt en vervolgens niet op het spreekuur verschijnt. Hiermee gaat voor de huisarts, verpleegkundige of doktersassistente onnodig veel tijd verloren. Bovendien zijn er patiënten die op dit tijdstip ingepland hadden kunnen worden. Wij zijn daarom helaas genoodzaakt om u kosten in rekening te brengen als u zonder bericht niet verschijnt. 

Wat gebeurt er wanneer u niet tijdig afzegt? 
 
1e keer niet nagekomen afspraak zonder afmeldbericht  
Bij een eerste niet nagekomen afspraak wordt u gebeld of krijgt u een brief of MGN-bericht. U wordt vriendelijk verzocht contact met ons op te nemen voor het maken van een nieuwe afspraak. 
  
2e keer niet nagekomen afspraak zonder afmeldbericht  
Bij een tweede niet nagekomen afspraak ontvangt u een brief met de mededeling dat er kosten in rekening worden gebracht. U wordt vriendelijk verzocht contact met ons op te nemen voor het maken van een nieuwe afspraak. U krijgt ook een rekening thuisgestuurd. Deze rekening wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed en dient u zelf te betalen. 

Voor het niet verschijnen op een afspraak betaalt u: 

  • Consult 10 minuten € 25,- 
  • Consult langer dan 10 minuten € 50,- 
  • Chirurgie en aanvullende onderzoeken € 50,- 
  • Consult POH-ggz € 50,- 

Dus: wilt u onnodige kosten voorkomen, belt u dan op tijd af!

Kloosterpad nieuwe patienten